tirsdag den 23. september 2014

drømmepigen

Han sagde
at jeg
var det smukkeste
han nogensinde havde set
og alligevel
behandlede han mig som
elskede han mig som
efterlod han mig
i skraldespanden
som
et naivt
ødelagt
stykke legetøj
et linieret stykke
papir
der kun kan tegnes
så og så mange
streger på
og da jeg
til sidst
var sort som blæk
revet itu og
kaffeplettet
var det dér
jeg endte












I en skraldespand
med alle de andre drømme
der ikke holdt vand
men jeg
er mere end det
jeg er en
blyant med indbygget viskelæder
en papirsbåd der kan sejle
et legetøj der kan trækkes op
jeg
er en smuk drøm
der kan leve igen
i et sind
der ser skønhed
og omfavner det

3 kommentarer:

  1. Alle sår fortjener samme ynde som dine. Aldrig har nogen rejst sig med så ret en ryk som dig. Aldrig har nogen udrettet et så flot et arbejde, som dit arbejde. Tro mig. Du er en drøm. En rigtig skøn og smuk drøm ♥

    SvarSlet
    Svar
    1. Se bort for alle stavefejl, jeg indser dem først nu - men hey, det er menneskeligt...

      Slet