fredag den 3. maj 2013

please

I en fjern virkelighed
langt fra os
står solen op
og livet går videre
men lige her
lige nu
Mellem du og jeg
ligger en
dæmpet forståelse
en spændt
forventning
og en sommerfuglevinge
der desperat
forslået
og hengivent
dasker mod et plettet lagen
Mellem du og jeg
ligger fremtiden
nutiden og fortiden
alt vi ønsker
alt vi drømmer om
og alt vi er
det ligger her
dovent
og umiddelbart ikke til
at få fat i
selv om det
er lige foran næsen på os
Mellem du og jeg
ligger kaffegrums
bittersød kanel
og alt det løse
der ligger dampende fjer fra
en svale
og tårer fra en lykkelig
sort kat
og selveste helvede
brændende flammer
umiskendeligt had
og fravendte kinder
det ligger lige her
siger jeg jo
Mellem du og jeg
ligger alt det
vi ikke tør tænke på
alt det
vi ikke tør kigge på
og det bliver
forvandlet
til solstråler
fuglesang og
blod
lige her
hvor det ligger
trygt og godt
og jeg tør ikke tænke på
du tør ikke tænke på
hvad der var
blevet af det
hvis det ikke var endt her
i en kemisk opløsning af Amors pilekogger
og et opgivende suk
Mellem du og jeg
ligger alt vi har
alt der er til
der ligger rådne øjeæbler
og forgyldte roser
ternede skjorter
og ubevidsteheden selv
her er alt
her ligger alt
her ligger du
og jeg
og vi ligger trygt og godt
og
Mellem du og jeg
ligger en bunke ting
en stor bunke
af ting
som du
og jeg
har slæbt med
de ligger mellem os
og venter på at blive opløst
de ligger mellem os
se selv
se på dem
se dem
se mig i dem
og se dig selv
og når du er færdig med at spejle dig
skulle vi så ikke tage
og vælte alt det her lort
ud af vinduet
please?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar