mandag den 13. maj 2013

hypokonder

Jeg har fået
en bums
i øret
og jeg tror ærlig talt
at det er
et symptom på
kronisk
hjerneskedehindebetændelse
som vist nok
skulle
være ret farligt
så vidt jeg husker
og så føler jeg mig
også
lidt oppustet
inde bag min inderste
hjernebark
men hvis nu du
nænsomt
som min egen personlige kirug
kunne guide en
skalpel
ind bag min øjenhule
med den samme kærlighed
som du guider
dine fingre gennem mine
så kunne det være at vi
kunne skære
nogle af de løse tråde
over
og nu vi alligevel er
ved det
så føler jeg også
at jeg har en
lille skarabæ
et sted
i min hjernestamme
i de dybeste lag
som kravler
op og ned
og gennem min rygmarv
til jeg ikke
kan andet
end at ligge ned
og jamre mig
og
jeg tror måske
du
med dine bløde hænder
kunne mase den
hvis bare du
trykker hårdt nok
så tror jeg faktisk
at vi kunne
løse det problem
og så er der også et andet
problem
jeg tror lidt
at jeg har forbyttet
min lillehjerne
og mine frontale pandelapper
og
at den sommerfugl der før
blomstrede
i det fjerneste
af hvad godt var
er ved at blive
kvalt
og dø
af iltmangel
i det kaos
der nu engang kaldes min hjerne
og hvis nu
du
med et sikkert håndføre
kunne guide en
strikkepind
op gennem min næse
så kunne vi nok
prikke hul
på et eller andet
så den der sommerfugl
i min hjerne
kunne få lidt luft
men måske
kun måske
skulle vi starte
med bumsen i øret
for jeg
tror ærlig talt
at den er lettere at komme til
og
så ved jeg heller ikke helt
om jeg stoler nok på din
motorik
til at du må føre
skalpeller og
strikkepinde
ind i mit inderste
endnu

Ingen kommentarer:

Send en kommentar