onsdag den 28. maj 2014

min

Hvis du var min
ville du fange mit sind
med dit blik
og stirre
til det ikke længere
kunne eksistere
Hvis du var min
ville du knække mit selvværd
midt over
uden tøven
som du knækker
isen
under dine fødder
Hvis du var min
ville du stjæle min inspiration
erstatte den
med intethed
manglende horisonter
og tung melankoli
Hvis du var min
ville du dræbe min poesi
med samme
bittersøde nænsomhed
som du dræber en myg
på en lun sommernat
Hvis du var min
ville du knuse mit hjerte
rive det ud
af mit bryst
og male det til støv
med dine
fortrydelsesløse hænder
Hvis du var min
ville du ødelægge min sjæl
og efterlade mig
som en porcelænsdukke
der blev tabt
på gulvet
Desværre
er du ikke min
så jeg gør
det selv
med dig
begravet i mine tanker

Ingen kommentarer:

Send en kommentar