mandag den 25. maj 2015

hykleriske, dobbeltmoralske idioter

Jeg er simpelthen så træt af folk for tiden. Verden er fyldt med så mange idioter, at det er til at brække sig over. Jeg har tidligere skrevet et lignende indlæg, hvor det sjovt nok også var dyrevelfærd der var emnet. Når dyrenes liv skal debatteres, er der ikke grænser for hvor snævertsynede og modbydelige folk kan være.

Det drejer sig naturligvis om Radio24Syv, som I næsten stensikkert har hørt om, eftersom sagen spreder sig som pest på facebook. I deres morgenprogram i dag, har de valgt at aflive en sød, lille kanin ved navn Allan. Den var 9 uger gammel, og rigtig nuttet at se på - sådan én man har lyst til at putte med. Allan skal spises til aftensmad senere, og radioværterne har fået grundige instrukser fra en dyrepasser, mht. aflivningen. I anledning af, at Allan alligevel skulle dø, har de valgt at skabe en debat: Er det værre at dræbe en kanin for at få aftensmad, end at købe en bøf i køledisken. Svaret et tilsyneladende ja, hvis man skal lytte til det overvældende antal hysteriske danskere, der i øjeblikket går amok i kommentarfeltet.

Ifølge dem, er det bare sygt og forkert at dræbe en kanin. Kaninen er uskyldig og sød, og kunne have haft et langt og lykkeligt liv hvis de ikke havde slået den ihjel. Dertil kan man jo så spørge, jamen hvad med grisen? Men den laver vi jo frikadeller af - man kan altså ikke lave frikadeller af en kanin. Og så var kaninen også en unge. Hvortil man kan sige, ja, og det er en kalv ligeledes. Men det er folk ligeglade med, bare man ikke dræber kaninen.

Og nu hvor de har dræbt kaninen, så står den ellers bare på trusler for fuld hammer, og tilsvining af første klasse. De er sindsyge, følelsesforladte, ulækre, perverse, klamme, dyrehadere, syge i hovedet, fucking kolde, frygtelige mennesker, bør fyres, i fængsel, smadres med jernrør, osv. osv. osv.

Den almene facebookbruger er jo decideret uhyggelig. Ikke blot fordi vedkommende er ualmindeligt stupid og dobbeltmoralsk, men hold nu op hvor er folk gode til at skrive kommentarer der lyder som noget der kommer fra en psykopat. Folk kører derudaf med skændsel og skam over radioværterne, men vi ved alle at de om få timer står nede i netto og køber en kyllingefilet som de nyder i fulde drag. Det får mig til at undre mig over, om det overhovedet er muligt at komme dobbeltmorale til livs. Specielt fordi det virker som om, at folk slet ikke er klar over hvor dumme de er, og det skræmmer mig, at der er så mange af dem. Et par få kunne jeg håndtere, men når kommentarfeltet overvejende domineres af idioter bliver jeg altså bange for, hvor verden skal ende.

Jeg ved faktisk slet ikke hvordan jeg skal slutte dette indlæg. Jeg er helt i chok. Og lur mig om kaninen ikke lever i bedste velgående - ingen kan jo se ind i et radiostudie, og mon ikke det havde været lidt for meget svineri faktisk at slå den ihjel derinde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar