lørdag den 26. oktober 2013

jorden rundt på en dag

Der er kun i morgen
så vidt jeg ved
og jeg har brug for så meget mere end
i morgen
For jeg vil bruge alle mine sanser
jeg vil smage, lugte, høre, føle og se
hele verden
og helst så hurtigt som muligt
jeg vil nå det hele
jeg har rejsefeber
Jeg har brug for at stå på en bjergtop
mærke at jeg lever
inden jeg intet kan mærke længere
Jeg har brug for at spise
rotte, abe og orm
inden det er for sent
Jeg har brug for at indånde tæt luft
og lytte til alverdens eksotiske dyr
inden det er slut
Jeg har brug for at se
verdens syv vidundere
og de tusind andre
inden det er forbi
For jeg vil leve
rejse og opleve
alting
møde verden
møde alt der gemmer sig derude
og det skal gå stærkt
for jeg har kun i morgen
så vidt jeg ved

Ingen kommentarer:

Send en kommentar