søndag den 6. april 2014

let me be...


Den her sang er så uendeligt passende til mit humør lige nu. Jeg føler mig lettere dekadent, træt, ambivalent, og tiltrukket på en helt bizar måde. Jeg har brugt det meste af min weekend med en mand. Og denne gang er det ikke en dreng der bliver kaldt en mand, nej, denne gang er det en mand. En mand der er betydeligt ældre end mig, vel at mærke. Han gør et eller andet ved mig, der gør mig helt skør. Sex var på én gang det vigtigste og det mest overflødige i verden - jeg kunne aldrig helt finde ud af om jeg helst ville mærke ham, eller lytte til ham, og det var helt hen i vejret, for normalt er jeg aldrig i tvivl: Sex kommer i første række. Men hans stemme, hans ord når de faldt ud mellem hans læber, den måde han næsten smagte på hvert eneste bogstav, den måde han smilede og stirrede op i loftet, og den måde han så mig direkte i øjnene på..det gav mig kuldegysninger. Det føltes som et bizart stadie mellem drøm og virkelighed, og nu hvor jeg er hjemme, har jeg svært ved at overskue noget af det der er sket mellem os, da det hele bare er en stor tåge jeg skal sluge på én gang. Jeg kan ikke tage stilling til ham, til hans tankestrøm, til hans smil der hjemsøger de gange af mit sind der er indtaget af edderkopper - eller den inspiration han har placeret i mig, som en brændende flamme der glider ud i mine fingerspidser, og tvinger mig til at gøre det jeg elsker - at skrive. Hvordan det kan lade sig gøre, er for mig et mysterium, for jeg var sikker på, at jeg havde tabt det - tabt min poesi, tabt min inspiration, tabt mig selv med min muse, men på en på én gang skræmmende og fantastisk måde, har jeg fået den idé, at jeg selv definerer mig. Ud af det blå, er den tanke blevet plantet i min hjerne, og den vokser nu med en intensitet der giver mig en bittersød omgang migræne.

Og midt i det her virvar, står han: 30 år, smilerynker, livserfaring, og en tøset drøm der på en måde går i opfyldelse i form af noget smukt der er helt og aldeles forbudt, og jeg aner ikke hvad jeg skal stille op med ham, eller hvor jeg skal gøre af ham i mit liv. Men en ting er sikker - han er her nu, og jeg tørster efter flere af hans ord, mere af hans berøring, hans læber mod mine, som var det inspirationen selv han gav mig i gave, gennem hans nærvær og tilstedeværelse, og som tak for min naive opfattelse af hans perfektion.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar