torsdag den 6. juni 2013

du godeste

Jeg er kommet til den konklusion, at siden tidernes morgen har der eksisteret en fødekæde, som vi er en del af, hvad enten vi vil det eller ej. Vi er et rovdyr, man kan se det på vores tænder, der er bygget til at bide kød over. Vi ligger over grise og køer og fjerkræ og god knows what i den her såkaldte fødekæde, hvilket vil sige, at de er vores mad. Kød er en vigtig del i vores indtag af proteiner, og at afholde sig fra det er direkte idiotisk, i mine øjne. De dyr vi spiser lever for at vi kan få mad, ok? De er mindre intelligente end os, og tænker og føler langt fra på samme måde som vi gør.

Jeg forstår simpelthen ikke hvad der er så fucking galt i at spise en god bøf, og nej, det er overhovedet ikke det samme som at slagte min kat og spise den, den er et KÆLEDYR i den vestlige verden. Hvis jeg boede i Afrika ville jeg sikkert spise den, men ikke her, så hold nu kæft, det er et lorteargument. Faktum er, at en del af et lands kultur faktisk er, hvilke dyr de spiser. I Danmark spiser vi IKKE katte, eller hunde, eller hamstre, eller hvad du vil. Det er ikke en del af vores kultur, så NEJ det er ikke det SAMME som at slagte en ko.

Jeg er 100 % enig i at vores mad bliver behandlet forfærdeligt mens de stadig lever, og jeg går ikke ind for dyremishandling, men at afholde sig fra kød af den grund, gør INGEN forskel. Ligegyldigt hvor mange af jer der fucker jeres kost op, vil de ikke behandle høns bedre, okay, det hjælper IKKE. Så hvorfor gøre det? Jeg forstår det simpelthen ikke. Jeg har intet imod vegetarer som personer, men jeg kan slet, slet ikke sætte mig ind i jeres synspunkter. Jeg har prøvet, jeg har kæmpet for det, men jeg kan altså virkelig ikke. Mad er mad, om det er en levende ko eller en bøf, så ligger de under mig i fødekæden, og dermed, er det min føde. Og sådan er det.

#ranting

Ingen kommentarer:

Send en kommentar