tirsdag den 21. maj 2013

sidste skoledag

For godt og vel et år siden, sad jeg her, hvor jeg sidder nu, med sommerfugle i maven, og en spændt forventning om hvad søren hhx og gymnasielivet var for noget. Nu er det sidste gang jeg sidder her, og denne gang sidder jeg her med en spændt forventning om, hvad der skal ske nu.. Efter sommerferien. HF FLOW. Teater i lange baner, og endnu en gang en masse nye mennesker, ny skole, og nye fag. Spørgsmålet er bare - er det dér jeg ender, i sidste omgang? Det kunne tyde på det.

Det er med en blandet følelse i brystet, at jeg byder Tietgen Handelsgymnasium farvel. En følelse af lettelse, men samtidig en frygt for forandring, hvilket typisk ligger mig til. I min afsked med de lange gange, de røde gulve og udsigten til frodig skov, føler jeg allerede et afsavn til det velkendte. I et år har mine fødder gået på det gulv, i et år har jeg siddet på disse stole, med disse mennesker, og i et år er jeg blevet undervist af disse lærere. Og nu, er det forbi. Nu flytter jeg mig videre i mit liv, et skridt tættere på at kende mig selv, og kende min fremtid.

Men det sidste år har ikke været spildt. Selv om dette ikke var min endelige destination, har jeg fået en del med på vejen. Jeg har fået et godt bundlag for mit kinesisk, jeg har prøvet kræfter med filmanmeldelser, og jeg har udviklet mig enormt socialt, takket være de dejlige mennesker jeg har mødt herude. Jeg har endda mødt hvad der tyder på at være min drømmefyr, her, i netop dette klasselokale. Det sidste år har været betydningsfuldt, og det er med alt andet end fortrydelse, at jeg forlader denne skole for sidste gang, for atter at se nye udfordringer i øjnene.

Ønsk mig held og lykke.

1 kommentar:

  1. Så flot! Det er virkelig trist at du ikke længere vil være i blandt os, men det er ingen hemmelighed at vi alle ønsker dig held og lykke; og er glade for at du, nu, kan komme videre med alt du elsker! Selvom du desværre også flyver væk fra os, som elsker dig T.T
    Det bliver uden tvivl ikke sidste gang vi kommer til at ses, smukke Marie <3

    Knus fra Mike, din nu evige ven!

    SvarSlet