torsdag den 27. februar 2014

happy 101

1) Smil til fremmede.
2) Fjern dårlige personer fra dit liv.
3) Tag tid til at værdsætte dig selv.
4) Spis en masse god mad.
5) Vær ærlig, men respektfuld.

Selv om det måske ikke virker sådan herinde, så er jeg et ret lykkeligt menneske. Meget af det kommer af, at jeg har accepteret mig selv, giver plads til mine mørke sider, og dyrker selvironi utrolig meget. De ovenstående punkter, er ting jeg forsøger at gøre til en fast del af min hverdag. Det er ikke nemt at lade sig selv være glad, og det tager noget tid at lære, men det er virkelig lækkert når man en dag tager sig selv i, at smile til folk på banegården, uden egentlig at tænke over det. Det vigtigste punkt er faktisk nummer to, for din omverden bliver afspejlet af, hvordan du har det med dig selv - så for at du kan blive glad og tilfreds, er du nødt til at fjerne de mennesker, der ikke er gode for dig, og ikke tilføjer noget positivt og brugbart til din hverdag. Efter at du har gjort det, er nummer tre langt nemmere. Jeg prøver altid at finde tid til at sidde med mig selv og drikke lækker te, spise is og se Netflix, for at give mig selv plads, og det virker. Nummer fire er jo ganske simpel, men stadig vigtig. God mad gør virkelig en forskel i ens hverdag, og man kan tydeligt mærke forskellen fra bare at spise knækbrød med smør til morgenmad, til at lave en lækker smoothie eller omelet. Det hele handler om at tage sig tid til det. Og sidst men ikke mindst, nummer fem. Respekt er et af de mest essentielle karaktertræk i andre mennesker, synes jeg. Det er godt at være ærlig, men man må aldrig glemme at være respektfuld samtidig. Alle fortjener at blive behandlet med respekt, lige så vel som alle fortjener at være lykkelige.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar