tirsdag den 11. februar 2014

dukkefører

Sæt mig
fri
giv mig
frihed
giv slip
og lade mig sprede mine
vinger
for du har holdt mig nede
alt for længe
og jeg nægter
at være din
marionetdukke
en dag til
jeg nægter dig
sødme
kærlighed
"jeg elsker dig"
aldrig mere
Du har været
min dukkefører
i årevis
og jeg er færdig
klipper snorene
letter
fra dit greb om mit
liv
og smiler
når regnen
skyerne
melankolien
rammer min krop
for så længe det ikke
er dine hænder
så kan jeg
trække vejret
med nød og næppe
gennem smogen fra
København
og min egen hjertesorg
Du er ikke
min dukkefører
længere
jeg tager min egen
skæbne
i hånden
og lader dig tage hendes
uden fortrydelse
for jeg
fortjener bedre
mere
at være fri
at røre himlen
med mine vinger
der aldrig skal være
bundet
af falske forhåbninger
igen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar