tirsdag den 31. december 2013

året der gik

Nu blev det nytår. Igen. Vi er få timer fra at gå ind i år 2014, og er det egentlig ikke smukt? Vi har overlevet endnu et helt år, gutter. Så lad lige være med at rende ud blive skudt ned af fyrværkeri, eller få sprængt fingrene af, ikke? Jeg vil bede jer tage et valg i aften: Alkohol eller fyrværkeri. Ikke begge dele, ikke sammen. Pas godt på jer selv. Jeg har allerede fået 2-3 glas vin indensbors, så jeg skal i hvert fald ikke ud og lege med fyrværkeri.

Traditionen tro, fra mine andre blogs, vil jeg i år lave et langt og kedeligt nytårsindlæg om hvad jeg har opnået i år. Og jeg har faktisk opnået en hel del. Jeg er blevet forlovet, jeg har brudt en forlovelse, jeg er blevet optaget på min drømmeuddannelse, jeg har været med i en virkelig fed kortfilm, jeg har optrådt til Fynsmesterskaberne i Poetry Slam, jeg har startet en blog, jeg har været på KulturCamp 2013, jeg har produceret en hel del film og skrevet endnu flere, jeg har mødt en masse fantastiske mennesker, jeg har fået nye venner og nyder for første gang i mit liv singlelivet - og ikke mindst, har jeg udviklet mig som menneske.

Det bedste jeg har gjort for mig selv i år, er at starte denne blog. For I har virkelig ingen idé om hvor meget den her blog har hjulpet mig, alene med sin eksistens. Det at have et sted, hvor jeg kan skrive hvad jeg tænker, hvor jeg kan fortælle hvor vred jeg er, og hvor jeg kan lukke damp ud og dyrke min selvironi og mit dårlige humør..det er virkelig fantastisk, og det hjælper mig utrolig meget i min hverdag. Det giver mig en mulighed for at holde al negativitet på bloggen, og rent faktisk være glad når jeg ikke sidder herinde. Det er en befrielse i sig selv, ikke at skulle være pinligt berørt over mit temperament. At jeg kan sidde her, og skrive om hvor vred og latterlig jeg er, føler mig..det er vidunderligt. Det er det bedste der er sket i år 2013.

Jeg har lært en masse om mig selv i år 2013. Jeg har lært at jeg hader mig selv, jeg har lært at det er okay at være vred og ked af det, og jeg har lært at jeg er okay som jeg er. Jeg har indset hvor mange venner jeg egentlig har, og at jeg faktisk er en smuk og talentfuld pige, som kan få meget ud af livet, hvis jeg ønsker det, og selv opsøger det. Og det er det 2014 handler om for mig: At opsøge det. At ønske det. At ville det, og at gøre det. 2014 er mit år, 2014 er året hvor jeg bliver lykkelig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar