torsdag den 19. december 2013

skønhedsidealer


Jeg så lige det her på facebook, fordi jeg har liket en side der hedder "Curves are Sexy" eller sådan noget, fordi ja, jeg er til større kvinder, hallelujah for det. Det betyder ikke at jeg synes tynde kvinder er grimme, at jeg selv vil se sådan ud, eller at jeg skal se sådan ud for den sags skyld, for det er bare ikke særlig flot til mig med former. Det klæder ikke min spinkle figur, hvilket jo så tydeligvis, i følge det der billede, betyder at jeg er grim, gør det ikke? Jeg er så pisse træt af, at der skal være noget, der er flottere end noget andet, og lige det her billede er direkte fordummende. For piger med anoreksi har jo helt selv valgt at blive syge, og sulte sig, og kan bare holde op og blive store og sexede kvinder, ikke sandt? Og kvinder med små, nærmest ikke eksisterende bryster, der gerne vil have en mere fyldig barm, de må simpelthen ikke, for så er man fandme ikke sexet mere, selv om man kun kan være sexet når man er stor. Det er decideret latterligt, i mine øjne. Også den anden vej rundt, med petite kvinder der skænder store kvinder, fordi det er 'ulækert'. Hvornår forstår nutidens kvinder, at vi ikke skal fordømme hinanden i et forsøg på at bekæmpe idealer - vi skal komplimentere hinanden, og acceptere, at alle er smukke på deres egen måde? Nogle kvinder rocker looket med former, det gør de virkelig, mens andre kvinder ser fandens godt ud som petite. Og det er okay. Der er ikke noget der er mere sexet end det andet..og hverken plastikkirugi eller spiseforstyrrelser skal have noget som helst med sexet at gøre, heller. Fuck nu af med alle de skønhedsidealer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar