mandag den 23. december 2013

kulturcamp 2014


Jeg er overbevist om, at jeg ligger inde med en masse kreative og talentfulde unge læsere her på min blog. Og det er lige netop jer jeg henvender mig til med dette blogindlæg - helt præcist unge mennesker med et talent indenfor rap, street dance og design. 

Jeg var deltager til KulturCamp 2013, og jeg vil gerne fortælle lidt om min oplevelse. Kunstgenrene var skuespil, poetry slam og street art. Jeg stod overfor et kæmpe skillepunkt i mit liv, jeg skulle beslutte om jeg ville droppe ud af HHX og begynde på en HF med teater, eller om jeg skulle noget helt tredje. Så da jeg fik muligheden, for at deltage i en intensiv workshop med skuespil - så tænkte jeg, det er jo som sendt fra himlen. Og det var det. For allerede efter workshoppen var jeg helt oppe i skyerne, og sikker på, at det her, det var bare lige mig! 

Så jeg tog videre til det egentlige KulturCamp 2013, og hvor var det en fantastisk uge. Vi boede på Langelands Efterskole, og jeg havde de to dejligste roomies Maria og Ida Maria (og jeg hedder selv Marie, sjovt ikke?). Vi arbejdede intensivt med vores kunstgenre fra tidlig morgen til sen aften, vi så film, legede magrethe-skål, kørte ind til byen og brugte alle vores penge på slik og chips, lavede toast, fjollede, og lærte hinanden at kende. Det sociale liv på KulturCamp 2013 var simpelthen fantastisk, og jeg har virkelig fået venner for livet. Samtidig er det faktisk KulturCamp der har introduceret mig til Poetry Slam, som jeg jo senere er blevet helt tosset med!

Det kunstneriske, selve arbejdet, var utrolig spændende. Vi havde to professionelle skuespillere som lærere, og vi fik lov til at arbejde meget åbent, men alligevel inden for nogen faste rammer. Vi opbyggede en karakter, og fik en masse fantastiske værktøjer til, hvordan man spiller skuespil, og rigtig kommer ind i rollen. Det var meget udfordrende og hårdt, men jeg lærte virkelig også mit talent at kende, og udviklede mig vanvittigt meget på den ene uge. En af dagene fik vi lov til at gå rundt i Svendborg en hel eftermiddag, hvor vi udelukkende skulle være i vores, en tand abstrakte, karakterer. Min karakter, Githa, var absolut modsætning af mig - altid positiv, glad, smilende, og så var hun kommunist og elskede børn. Hun var faktisk næsten lidt pædofil. Jeg fik skræmt en del forældre den dag, tror jeg.

Hvis du har talent, hvis du gerne vil udfordres og udvikle dig, og hvis du gerne vil møde en masse søde mennesker der brænder for lige netop dit talent, så synes jeg du skal melde dig til KulturCamp 2014 workshops!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar